Advertentie ontwikkelen voor online en offline doelstellingen?

Respons

Het verkrijgen van respons en het verhogen van uw conversie zijn de voornaamste doelen van sales copywriting, zoals direct mail en direct e-mail. Of het nu gaat om de introductie van nieuwe producten of het onderhouden en versterken van de relatie met uw bestaande klanten, een goed doordachte verkoopbrief of advertentie kan het verschil maken. Flushing Concepts neemt u werk uit handen, levert u tijdwinst op en verhoogt uw conversie.

KISS

Minder is meer. Of toch niet?

Moeten reclameteksten kort of lang zijn? Een veel gehoorde uitspraak is Keep It Short and Simple (KISS). Dit is in veel gevallen zeker waar, maar als u veel te vertellen hebt dan kan een langere tekst zeker op zijn plaats zijn. Het hangt eigenlijk af van het doel van de tekst, het gekozen medium en de doelgroep. Of de tekst nu lang of kort is, alleen maar informatie netjes op papier of online zetten is niet genoeg. Er moet iets gebeuren bij uw potentiële klant. Het oproepen van emotie, geluiden en geuren is bij sales copywriting zeer belangrijk. Daar komt dus meer bij kijken dan alleen maar een tekst schrijven op basis van een briefing.

Sales Copywriting

AIDA? Wie? Een goede verkoopbrief is opgebouwd volgens de AIDA-formule. Deze techniek is cruciaal voor het schrijven van effectieve reclameteksten. U moet eerst zorgen dat u de aandacht van uw doelgroep verkrijgt, daarna moeten potentiële klanten geïnteresseerd raken in uw producten of diensten. Het aansluiten bij de behoeftes, wensen en verlangens van uw doelgroep, zal op een passende manier moeten gebeuren.

Lage kosten

Verkoopbrieven

Als deze stappen niet goed worden uitgevoerd dan zal het laatste onderdeel, het overgaan tot actie, zoals verkoop of respons, ook niet worden bereikt. Alle inspanningen zijn dan voor niets geweest. Zeker bij een grote mailing kunnen de kosten dan erg hoog oplopen. Bij een mailing willen we de kosten zo laag mogelijk houden. Bent u dat met me eens? Flushing Concepts kan u helpen met het schrijven van uw verkoopbrieven, voor bijvoorbeeld uw directmailcampagnes. Ook voor online conversietools, zoals whitepapers en casestudy’s bent u bij Flushing Concepts aan het goede adres.

Propositie

Advertentie

Ook aan de basis van een krachtige en effectieve advertentiecampagne ligt een goed doordacht concept. Bij sales copywriting is het ook essentieel dat de kernboodschap helder is. We noemen dit de propositie. Als de propositie niet duidelijk is, dan zal het overbrengen van de boodschap aan uw doelgroep een zware kluif worden. Bij het ontwikkelen van een advertentie is het soms ook belangrijk dat die goed past bij de redactionele omgeving (umfeld) van het tijdschrift, dagblad of de nieuwsbrief. Een advertentie moet aan bepaalde “wetten” voldoen om effectief te zijn en uw doelstellingen ervan ook daadwerkelijk waar te maken

Aanpassen aan het umfeld?

Eén advertentie kan natuurlijk voor verschillende media gebruikt worden, maar het is ook mogelijk om een advertentie te ontwikkelen die speciaal is aangepast aan het medium van uw voorkeur. Maatwerk dus. De kosten zullen dan hoger zijn, maar ook de effectiviteit van uw boodschap zal groter zijn. Boeien, informeren en overtuigen is dan vaak eenvoudiger te realiseren. Een goede copywriter zorgt voor een sterk concept, gebaseerd op de juiste invalshoek en hanteert een passende tone of voice.

Flushing Concepts kan concepten ontwikkelen en teksten leveren voor de volgende media:

Offline copy (printmedia)
Direct Mail
Verkoopbrieven
Publireportages
Folders en brochures
Catalogus
Advertorials
Magazine Articles
Inscript-sponsoring, videoscripts en commentaarteksten

Online Copy:
Whitepapers
Casestudys
E-mailcampagnes
E-nieuwsbrieven
Webcontent
Ghostwriting

Strategische copywriting? Flushing Concepts!

Meer weten?

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).