Advertorial ontwikkelen voor online en offline doelstellingen?

Redactionele opmaak

Advertorials

Advertorials of publireportages komen we niet alleen meer tegen in tijdschriften, maar ze nemen ook op internet een steeds prominentere plaats in. Bij deze advertentievorm is de opmaak volledig aangepast aan die van het blad. Het font en de wijze waarop de kop is geschreven zijn gelijk aan die van het magazine waarin de advertorial staat. De lezer krijgt de indruk dat de advertentie een onderdeel is van de redactionele inhoud van het online magazine. De boodschap krijgt op deze manier veel waarde.

Verschillende vormen

Krachtige boodschap

Advertorials of publireportages komen in verschillende vormen voor. Ze lijken vaak op nieuwsberichten, reportages, interviews of achtergrondartikelen. Hierdoor zal uw mededeling krachtiger overkomen op uw doelgroep.
Ook voor uw advertorials bent u bij Flushing Concepts aan het goede adres.

Beter gelezen

Advertentievorm die zijn vruchten afwerpt

Juist omdat een advertorial wordt opgezet als een redactioneel artikel is deze advertentievorm effectief. Ze worden beter gelezen dan een reguliere advertentie. Een advertorial past dus goed in de redactionele omgeving (umfeld) van het gekozen medium. Uw producten of diensten op deze manier presenteren, werpt zijn vruchten af.

Aantrekkelijk Concept

Meer tekst dan afbeeldingen

Omdat advertorials over het algemeen meer tekst dan afbeeldingen bevatten is het dus erg belangrijk dat er aan de teksten voldoende aandacht is besteed. De teksten moeten de aandacht vangen van uw lezer, maar zeker ook prikkelen, intrigeren, verbazen of misschien wel bewust maken van bepaalde zaken. Ook een advertorial wordt gebaseerd op een aantrekkelijk concept. Flushing Concepts kan u hierbij helpen.

Native Advertising

Samenwerking

Een advertorial is een vorm van native advertising. Native advertising is gebaseerd op samenwerkingsverbanden tussen adverteerders, conceptontwikkelaars zoals copywriters en verschillende mediaplatforms. Het draait hier om relevante content die goed past bij het gekozen medium. Er worden steeds nieuwe vormen van native advertising ontwikkeld.

Specifiek

Bezoekerservaring

Een aantal bekende vormen zijn online testpanels voor producten en diensten, gesponsorde verhalen en productbeoordelingen. Ook het promoten van tweets op twitter en het organiseren van evenementen behoren tot deze vorm van adverteren. Omdat u aanwezig bent op het platform waar ook uw doelgroep is, kunt u uw boodschap dus ook heel specifiek maken. Dat is een heel groot voordeel. Daarbij is gebleken dat de bezoekerservaring niet veranderd en dit is natuurlijk met het oog op branding ook erg belangrijk. Native advertising is een effectieve manier om uw reclamedoelstellingen te behalen.

Contact met Flushing Concepts!

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).