B2B: copywriting voor uw zakelijke doelgroepen

B2B, oftewel Business to Business copywriting is de laatste jaren pas echt van de grond gekomen. Voorheen was de meeste communicatie voornamelijk gericht op consumenten. Weliswaar domineren prijsbepalingen en winstmarges nog steeds het hele spectrum binnen B2B marketing, zakelijke klanten zijn steeds meer gaan denken zoals de doorsnee consument, als zij moeten beslissen over bepaalde aankopen. Emoties zoals vertrouwen, gemak, kwaliteit, duurzaamheid, milieu en maatschappelijke betrokkenheid, spelen vandaag de dag een grote rol binnen B2B. “Branding” is heel erg belangrijk binnen de B2B wereld, maar voor deze tak van sport moet nog steeds een andere strategie worden ontwikkeld.

Stroomlijnen van commerciële communicatie

Contentstrategie is een goede methode voor het bouwen aan uw merk. Branding is het fundament van iedere campagne. Sterke copywriting stroomlijnt de communicatie tussen zakelijke partners, bouwt aan het bewustzijn bij consumenten en gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Als de contentstrategie goed op poten wordt gezet, dan is dit de meest effectieve vorm van marketing om uw communicatiedoelen te bereiken. Flushing Concepts helpt uw organisatie met het ontwikkelen van een strategisch concept. Ook voor concepten voor non-profit organisaties kunt u bij ons terecht.

Zakenmensen, B2B.

Copywriting voor food & beverage

De food & beverage industrie is een complex onderdeel van de B2B sector. De sector wordt gedomineerd door onderzoekers, fabrikanten, distributeurs en boeren. Zij maken de voedingsproducten waar we zo verzot op zijn. Ook voor uw food & beverage producten kunnen wij de juiste strategie ontwikkelen. We creëren een goed doordacht concept dat toepasbaar is op iedere platform en succesvol zal zijn in iedere omgeving.

Transformatie naar een duurzame deeleconomie

Onze economie transformeert langzaamaan in een duurzame deeleconomie. Mensen nemen tegenwoordig steeds meer diensten, zoals bijvoorbeeld de uitgave van muziek, in eigen beheer. Dat komt onder andere doordat nieuwe technologieën, het decentraal distribueren van producten veel eenvoudiger maken. Deze technieken bieden een solide basis voor een echte DIY-maatschappij (Do-It-Yourself). Deze ontwikkeling zorgt er echter wel ervoor dat de B2B markt verandert en er een kruisbestuiving ontstaat tussen Business to Business en Business to Consumer. Bij het ontwikkelen van een contentstrategie, moet ook daar goed over worden nagedacht. Flushing Concepts ontwikkelt een concept waarmee u consistente resultaten zult behalen, ongeacht uw expertise of de industrie waarvoor de strategie moet worden ontwikkeld.

Flexibel en innovatief

Bij de marketing van technologische producten draait het om de voordelen voor de consument en uw B2B partners. De vraag “waarom” consumenten en zakenpartners ergens beter van worden, is vele malen belangrijker dan uitleggen “wat” u precies aanbiedt. Iedere dag ontstaan er nieuwe technologieën en soms zijn de ontwikkelingen maar moeilijk bij te benen. Het is dan ook belangrijk dat de marketing van deze technieken net zo flexibel en innovatief is, als de industrie die deze technologieën produceert en op de markt brengt. Gaat u binnenkort een nieuw product of dienst lanceren? Wij vertellen uw verhaal aan het juiste publiek, op het juiste moment en via de juiste kanalen!

Meer informatie? Neem contact op met Flushing Concepts!

Gebruikt u de juiste tone-of-voice?

Flushing Concepts logo
Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).