Wat is een briefing?

Het belang van een goede briefing

Waarom is een goede briefing essentieel? Een goede duidelijke briefing is zeer belangrijk en vormt voor mij de basis om aan de slag te gaan. Het goed in kaart brengen van het product, de markt en de concurrentie is nodig om tot een goed, maar vooral ook effectief concept te komen. Aan de hand van een briefingformulier en eventueel andere aanvullende informatie kijk ik dan welke reclamedoelstellingen u heeft.

Wat wilt u bereiken met uw reclame-uitingen?

• Meer bekendheid voor uw product?
• Moeten consumenten een andere houding aannemen ten opzichte van uw merk?
• Mensen aanzetten tot een aankoop of andere
vormen van conversie?
• Imagoverandering van uw onderneming?
• Een campagne gericht op prijs?

Reclamestrategie

De rol van de reclame

Een heldere briefing zorgt ervoor dat exact duidelijk is welke rol de reclame moet gaan vervullen. Ook kan ik hieruit herleiden wie de (potentiële) klanten zijn, welke problemen ze hebben en op welke wijze uw product, dienst of merk als oplossing moet worden gepresenteerd. Gaat het om business-to-business communicatie of is uw boodschap gericht aan consumenten? Een goede reclamestrategie zorgt er uiteindelijk voor dat we door middel van een krachtig en authentiek concept uw reclamedoelstellingen zullen behalen!

Copyplatform

Richtinggevend

Een reclamebriefing noemen we ook wel een copyplatform. Deze moet kort en helder aangeven wat de doelstellingen zijn van de reclame-uiting. Als dat eenmaal goed op papier staat, dan kan de reclamestrategie worden bepaald. Met het copyplatfom is de richting van de reclame-uiting duidelijk en weet ik welke kant de creatieve uitingen op moeten gaan.

Wilt u meer informatie over de diensten van Flushing Concepts? Vul dan het contactformulier op de contactpagina in!

Contact met Flushing Concepts!

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).