Wat is business-to-businessreclame?

B2B

Een andere aanpak

Business-to-businessreclame vraagt een andere aanpak dan concumentenreclame. Inmiddels is deze vorm van reclame in omvang net zo groot als reclame gericht aan consumenten. Het proces van beslissen en aankoop verloopt bij uw zakelijke doelgroep echter anders. U moet deze doelgroep dus ook op een andere manier aanspreken. Het gaat bij B2B-reclame niet alleen om communicatie naar bedrijven, maar ook om mededelingen aan instellingen en de overheid.

Expertise bij de inkopers

DMU

Ook bij niet-commerciële ondernemingen worden beslissingen genomen door inkopers die over een grote deskundigheid beschikken. Daar moet u met uw reclame-uitingen wel rekening mee houden. Bij het maken van keuzes ten aanzien van de aanschaf van producten of diensten zijn vaak verschillende mensen betrokken, de zogenaamde Decision Making Unit (DMU). U moet dus zorgen dat u zo direct mogelijk in contact treedt met deze kopers.

Verkoopcyclus

Minder emotie, meer duurzaamheid

Bij business-to-businessreclame speelt emotie bij de aanschaf van producten veel minder een rol dan bij consumentenreclame. B2B-reclame informeert vaker over duurzame goederen. Dat is bij boodschappen gericht aan consumenten toch iets minder het geval. De verkoopcyclus verloopt dus anders.

Radioreclame

Uit de ether, gaat vaak beter!

Een radiocommercial is een zeer doeltreffende manier om uw zakelijke klanten te bereiken. Het is dan wel belangrijk dat hier een goed doordacht concept aan ten grondslag ligt. Hier kan Flushing Concepts u bij helpen.

Direct Marketing

Zo goed mogelijk van dienst

Binnen de Business-to-businesscommunicatie neemt direct marketing een bijzondere plaats in. De aanbiedingen kunnen direct aan de klant gedaan worden. Het grote voordeel hiervan is dat het eenvoudig is om de effectiviteit van een campagne vast te stellen, de zogenaamde ‘respons’. U krijgt zo goed inzicht in de handelwijze en voorkeuren van uw klant. Dit heeft dan weer als groot voordeel dat u de klant zo goed mogelijk van dienst kunt zijn. Hierdoor kunt u het aanschaffen van een product zo makkelijk mogelijk maken en zal uw prospect snel zaken met u willen doen. Er zijn veel manieren om uw Business-to-businessreclame op een effectieve manier te organiseren.

Wilt u ook weten wat Flushing Concepts voor uw business-to-businesscommunicatie kan betekenen?

Zet uw doelgroep aan tot actie!

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).