Teksten nodig voor uw online en offline catalogus?

Persuasieve teksten voor uw catalogus

Uw producten- of dienstencatalogus fungeert als uw etalage en is het visitekaartje van uw onderneming. De vormgeving is uiteraard zeer belangrijk. Mooie afbeeldingen en foto’s zijn ontontbeerlijk, maar vergeet u uw converterende teksten niet? Plaatjes verkopen niet, woorden wel. Goede productbeschrijvingen die de kenmerken en voordelen goed naar voren brengen, zullen uw doelgroep aanzetten tot actie. De teksten bepalen voor een zeer groot deel de kwaliteit van uw catalogus. Dus ook voor uw catalogusteksten moet u dus bij Flushing Concepts zijn.

Online en offline

Mail Order

Postordercatalogussen zijn al sinds de negentiende eeuw een erg sterk marketingmiddel. De digitale catalogus maakt nu een enorme vlucht, maar marketingdeskundigen verwachten dat ook de papieren versie nog heel lang zal blijven bestaan. Mensen lezen graag van papier en daarnaast is het iets tastbaars dat ze kunnen bewaren. Een catalogus moet zo zijn ontworpen dat hij leads genereert of directe verkopen realiseert. Hoe meer informatie er over uw producten of diensten wordt gegeven, hoe effectiever uw catalogus is. De teksten moeten naadloos aansluiten op de afbeeldingen.

Water in de mond

Foodproducten

In het bijzonder bij catalogi waarin eten en drinken wordt gepresenteerd, is het van belang dat uw product, uw potententiële klanten het water in de mond doet lopen. De aantrekkelijke afbeeldingen moeten dan worden ondersteund met levendige beschrijvingen. In een catalogus is weinig ruimte om te schrijven, dus kort, bondig, maar vooral persuasief zijn hier de kernwoorden. Een product beschrijven is niet zo moeilijk. Copy schrijven die aanzet tot actie, dat is andere koek.

Testimonial

Verbondenheid met uw klanten

Uitdagende en prikkelende koppen, moeten uw prospects intrigeren, zodat ze meer over uw producten of diensten willen weten. Een lezer moet zich op zijn gemak voelen bij het lezen van uw catalogus. Ze willen zeker weten dat uw onderneming betrouwbaar is en dat zaken doen met u de juiste stap is. Dat bewijs kunt u leveren door uw tevreden klanten te laten vertellen over hun ervaringen. Een casestudy testimonial is daarvoor een goede methode.

Goede service

Hoge kwaliteit

Het is essentieel dat u uw klanten de garantie geeft dat uw producten en diensten van hoge kwaliteit zijn. De wetenschap dat consumenten snel hun geld kunnen terugkrijgen als er iets niet gaat zoals u hebt belooft, zal uw lezer positief stemmen. Als prospects weten dat u producten vlot kunt vervangen en een goede service biedt, dan pas heeft u zijn of haar vertrouwen. Een boeiend artikel over de geschiedenis van uw bedrijf of de mensen die er werken draagt bij aan een goed gevoel bij de potentiële kopers. Flushing Concepts kan u ook hierbij helpen.

Tone of voice

Consistentie

Voor welke branche de teksten van een catalogus ook geschreven worden, het is wel belangrijk dat de tone of voice consistent blijft. Dit zorgt ervoor dat u uw lezers echt meeneemt. Een copywriter mag natuurlijk wel zijn eigen stijl hanteren, maar er zijn voor catalogusteksten regels waar je maar beter niet van af kunt wijken. Krachtige woorden en niet teveel technische informatie (bij een catalogus voor business-to-business doeleinden ligt dit iets anders). Het is niet alleen belangrijk om de voordelen duidelijk uit te leggen, maar ook moet u uit de doeken doen waardoor die voordelen precies ontstaan. Copy moet makkelijk te lezen zijn en goed begrepen kunnen worden door uw doelgroep.

Gebruikt u de juiste tone-of-voice?

Catalogus voor B2B

Andere opzet

Een catalogus gericht op business-to-businesscommunicatie heeft vaak een andere opzet. De nadruk ligt dan niet direct op verkopen, maar meer op technische beschrijvingen van de producten. Bij teksten gericht op consumenten is het enorm belangrijk om de voordelen goed te communiceren. Bij B2B is dit minder aan de orde en wordt ook minder aandacht besteed aan de “call to action”, en het verkrijgen van respons. Om toch een catalogus te kunnen schrijven die ervoor gaat zorgen dat uw verkopen stijgen, moet u begrijpen op welke wijze zakelijke klanten zich oriënteren. Flushing Concepts kan u ook hierbij helpen.

De teksten van Flushing Concepts leiden tot resultaat!

Copywriting voor business-to-business?

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).