Conceptontwikkeling copywriting

Uw product als inspiratiebron

Het meest uitdagende onderdeel van copywriting vind ik de conceptontwikkeling. Een goed doordacht concept komt niet zomaar uit de lucht vallen. Met de briefing als uitgangspunt laat ik mij inspireren door uw product, dienst of merk en ontwikkel ik een doeltreffende themacampagne of concept voor de door u gewenste media. Of het nu gaat om de opzet van een advertentie voor printmedia, een radiocommercial of een originele invalshoek voor uw folder of brochure: het is allemaal mogelijk!

Alles is toch al eens bedacht?

Inventieve creativiteit

Alles is al eens bedacht. Ja, dat is zonder meer waar. Daarom is inventieve creativiteit, waarbij uit bestaande gegevens iets nieuws wordt geconstrueerd, erg belangrijk. Door gebruik te maken van verschillende technieken is het heel goed mogelijk om ook van bestaande en nietszeggende concepten een fris en dynamisch, maar vooral ook effectief ontwerp te maken.

Hoe ga ik te werk?

Een goed begin…

Na de briefing aan de hand van een briefingformulier, verdiep ik mij in uw product, dienst of merk en doe ik onderzoek naar uw doelgroep. Een goed begin is het halve werk. Na een grondige analyse zal ik een aantal conclusies trekken, waarmee ik dan aan het werk kan gaan. Na de conceptontwikkeling volgt er een evaluatie. Een concept is pas geslaagd als uw doelgroep in beweging wordt gebracht!

Ik wil mijn doelgroep in beweging brengen!

Maatwerk

Afgestemd op uw doelgroep

Een goed concept is precies afgestemd op uw doelstellingen en uw doelgroep. Of het nu gaat om een concept als basis voor een folder of brochure of een ontwerp voor een reclamecampagne, het gaat altijd om de effectiviteit ervan. Een reclame-uiting of foldertekst kan nog zo origineel zijn, maar als u uw doelstellingen daarmee niet bereikt, dan heeft u er niet zoveel aan. Bij een folder of brochure moet de tekst uw doelgroep informeren, zoals u dat voor ogen heeft. Uw onderneming of instelling, uw doelgroep en het doel van de tekst, zijn de leidraad voor de vorm en inhoud van de tekst.

Zorgvuldig en positief

Conceptontwikkeling voorlichtende folders

Bij teksten voor folders en brochures is het belangrijk dat bij het ontwikkelen van een concept de juiste invalshoek wordt gekozen. Zeker als het doel van de tekst informerend van aard is. Wat voor informatie zoekt uw lezer? Wat is de beste manier om die informatie over te brengen aan uw doelgroep? Dit zijn essentiële vragen die helder moeten zijn, voordat de eerste schets nog maar op papier staat. Een concept voor een commerciële folder heeft een andere inslag dan een folder met een voorlichtende functie. Bij folders voor ziekenhuizen, zorginstellingen of overheden, moet de lezer overzichtelijk en eenvoudig de informatie kunnen vinden, die hij of zij zoekt. Zorgvuldig formuleren en een positieve indruk maken is daarbij essentieel. Een juiste invalshoek en tone of voice vormen de basis voor een sterk concept.

Meer informatie?

Flushing Concepts ontwikkelt een concept dat aan de basis staat van al uw verschillende communicatie-uitingen zoals folders en brochures, directmailpakketten, verkoopbrieven of webcontent.

Vul het contactformulier op de contactpagina in of informeer naar alle mogelijkheden die Flushing Concepts u te bieden heeft!

Contact met Flushing Concepts!

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).