Wat is Inscript Sponsoring?

Product placement

Meer mogelijkheden

De regels voor product placement zijn minder streng geworden. Dit biedt voor omroepen en commerciële zenders meer mogelijkheden. Hierdoor ontstaan er meer kansen voor effectieve commerciële communicatie zoals product placement, locatiesponsoring en inscript sponsoring, met als positief gevolg: meer omzet voor broadcasters.

Boodschap centraal

Inscript Sponsoring

Flushing Concepts kan u helpen met het schrijven van een script dat uw bedrijf, instelling, product, dienst of uw werkzaamheden centraal stelt. Uw brand of organisatie wordt zo op een natuurlijke wijze onderdeel van een verhaallijn. Er zijn verschillende methoden om uw boodschap op deze wijze te presenteren.

Non-spot advertising

Voordelen van inscript sponsoring:

  • Positief effect op de merkbekendheid en de merkattitude. Het is een effectief marketingcommunicatie-instrument.
    Mensen zappen steeds vaker weg bij reguliere reclame-uitzendingen. Inscript sponsoring is een uitstekend alternatief. Mensen hebben niet direct door, dat er een commerciële boodschap achter de sponsoring zit. Het ligt er niet te dik bovenop, waardoor de irritatiefactor kan worden voorkomen.
  • Uw product of dienst wordt in zijn natuurlijke gebruikssituatie (gebruiksmoment) getoond. Dit wordt precies vastgelegd in het script.
  • Inscript sponsoring kan kort- en langdurig worden toegepast.
  • De adverteerder bepaalt mede de inhoud en de vormgeving van de boodschap.
  • Veel mensen appreciëren en aanvaarden deze manier van reclame maken.
  • Een opvallend geplaatst product zal de merkherinnering versterken.
  • Inscript sponsoring is een ideale manier om argumenten en voordelen op een duidelijke manier over te brengen op uw doelgroep. Dit gebeurt vaak in de vorm van informatieoverdracht door een deskundig of bekend persoon (cues), een opvallend melodietje of een aangenaam verpakte inhoud.
  • Een script dat geschreven is voor een bepaald programma kan precies aansluiten bij het “umfeld” (de redactionele omgeving) van het programma. Een kijker die vaak naar een bepaald programma kijkt heeft een bepaald verwachtingspatroon. De getoonde producten of diensten zullen dus een bepaalde relevantie voor hem of haar hebben.

Ik wil mijn doelgroep in beweging brengen!

Branded Content

Andere vormen van non-spot advertising:

  • Billboarding: de adverteerder werkt mee aan een uitzending en wordt vermeld op de aftiteling.
  • Price-sponsoring (prizemarketing): de adverteerder levert de prijzen. De merknaam wordt duidelijk kenbaar gemaakt. Veel mogelijkheden voor sms- en internetactiviteiten.
  • Item-sponsoring: het product of de dienst van de adverteerder wordt als redactioneel item behandeld in een programma.
  • Brand promotions: er wordt een volledig programma aangeboden door de adverteerder. Deze is meestal zelf niet betrokken bij de inhoud ervan.
  • Programmaparticipatie: in overleg met de adverteerder wordt het hele programma tot stand gebracht. De merknaam is op alle mogelijke manieren verweven met de uitzending.
  • Licensing: producten of diensten worden gekoppeld aan een televisieprogramma.

Flushing Concepts kan u helpen met het ontwikkelen van een strategisch concept!

Meer weten?

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).