Waar vind ik de beste Nederlandstalige boeken over online marketing?

Wie wil starten met online marketing kan kiezen uit een heel scala aan boeken, die helder uitleggen hoe je digitale marketing binnen je onderneming kunt integreren. Hoe kun je je website snel laten groeien en hoe kun je social media zo optimaal mogelijk inzetten? Voor het overgrote deel van mijn online marketing activiteiten heb ik mij laten inspireren door de blogs van een aantal zeer succesvolle buitenlandse copywriters, zoals Gary Halbert, David Ogilvy, John Carlton, Dan Kennedy en Joanna Wiebe. Deze copywriters hebben met recht hun sporen verdiend binnen hun vakgebied. Ook in Nederland is er aardig wat expertise op (online) marketinggebied en daarom heb ik een aantal goede Nederlandstalige boeken voor je op een rij gezet.

Affiliate Marketing, Wiebe de Jager

Koop bij bol.com

Wiebe de Jager: Affiliate Marketing

Affiliate Marketing van Wiebe de Jager geeft je alle ins & outs op het gebied van digitale marketing. Want hoe zet je nu precies een succesvol partnerprogramma op? De concurrentie op het internet is moordend, dus hoe breng je als adverteerder je producten en diensten op een effectieve manier, onder de aandacht bij je specifieke doelgroep? Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Wiebe de Jager laat in dit boek zien hoe je affiliate marketing optimaal kunt toepassen om je online doelstellingen te realiseren, door middel van verschillende voorbeelden. Dit vlot geschreven boek is zeer geschikt voor de beginnende affiliate marketeer, maar ook voor webshop-eigenaren die een boost willen geven aan hun verkopen. Bedrijfskundige Wiebe de Jager heeft veel ervaring op het gebied e-commerce en wil zijn kennis graag delen met anderen!

Basisboek Online Marketing van Marjolein Visser.

Koop bij bol.com

Basisboek Online Marketing

Met het Basisboek Online Marketing van Marjolein Visser en Berend Sikkenga kun je als affiliate marketeer aardig uit de voeten. Dit boek focust zich voornamelijk op studenten en is verplichte stof voor de marketingexamens NIMA A en NIMA B. Dit boek behandelt de belangrijkste aspecten van digitale marketing. Daarnaast laat dit boek zien hoe je de meest effectieve marketingmethoden ook daadwerkelijk in de praktijk kunt brengen. Hoe doe je marktonderzoek? Wat is de beste benadering van mijn potentiële klanten? Waaruit bestaat de marketingmix? Wat bepaalt het koopgedrag van consumenten en hoe kan ik deze informatie gebruiken voor het verbeteren van mijn conversie? Dit studieboek is onmisbaar voor iedereen die strategische campagnes wil opzetten, voor zijn of haar promotionele activiteiten. Ook internationaal is het Basisboek Online Marketing erg populair.

De online marketingmachine, Bart van den Belt

Koop bij bol.com

De online marketingmachine van Bart van den Belt

De online marketingmachine van Bart van den Belt is niet alleen erg praktisch voor de marketing binnen grote organisaties, maar ook voor kleine zelfstandigen die zichzelf en hun bedrijf goed op de kaart willen zetten. Hoe zorg je voor een sterke merkpersoonlijkheid en zorg je ervoor dat klanten voor jou kiezen, in plaats van voor je concurrent? Dit boek laat aan de hand van praktische voorbeelden zien, hoe je de online marketing machine op volle stoom kunt laten draaien! Bart maakt glashelder hoe je met behulp van contentmarketing de juiste doelgroep kunt aantrekken en hoe je continu nieuwe leads kunt blijven genereren. Wie dit boek gelezen heeft weet niet alleen hoe je met een slimme contentstrategie je omzet kunt verhogen, maar ook hoe je voortdurend kunt blijven groeien.

Doelgerichte SEO, Tonny Loorbach

Koop bij bol.com

Doelgerichte SEO van Tonny Loorbach

Tonny Loorbach is een expert op het gebied van neuromarketing, waarbij neurowetenschap en marketing met elkaar worden gecombineerd. In het boek Doelgerichte SEO legt hij uit wat het belang is van zoekmachineoptimalisatie en welke technieken je daar allemaal voor kunt gebruiken. Hoe vergroot ik de vindbaarheid van mijn bedrijf binnen de zoekresultaten van Google, zonder dat ik daar direct veel geld aan hoef uit te geven? Welke interne en externe factoren zijn bepalend voor een succesvolle website? Hoe verwerk ik relevante zoekwoorden op een natuurlijke manier in mijn content en hoe zorg ik voor een effectieve linkbuilding strategie? Dit boek is niet alleen een aanrader voor beginners in online marketing, maar zeker ook voor de doorgewinterde communicatieprofessional!

Handboek online marketing, Patrick Petersen

Koop bij bol.com

Het Handboek Online Marketing van Patrick Petersen

Patrick Petersen is een ervaren online marketeer en heeft een aantal zeer succesvolle boeken op zijn naam staan. Hij weet als geen ander hoe je social media optimaal kunt inzetten voor iedere online promotiecampagne. In het Handboek Online Marketing behandelt deze strateeg alle facetten van de marketingcommunicatie en legt hij uit hoe je online kansen op de juiste momenten moet grijpen. Welk marketingmodel werkt het beste voor mijn organisatie en welke marketinginstrumenten kan ik daar allemaal voor gebruiken? Iedere beginnende marketeer zou dit boek moeten lezen!

Marketing en merkcommunicatie, Greet Wachters

Koop bij bol.com

Marketing & Merkcommunicatie van Greet Wachters en Ann van Damme

Wat is Marketing precies en hoe creëer ik een sterk merk? Dit studieboek is specifiek gericht op studenten die een opleiding volgen op het gebied van marketingcommunicatie en is ontwikkeld door leerkrachten van het onderwijsplatform Pearson. Het boek Marketing & Merkcommunicatie voorziet studenten en beginnende marketeers van op maat gemaakte leerstof. Met dit lesmateriaal kom je goed beslagen ten ijs op je examen en weet je precies hoe je een effectieve marketingstrategie kunt ontwikkelen.

Koop bij bol.com

Hoe krijg ik meer klanten met affiliate marketing?

Dit is ongetwijfeld de meest prangende vraag onder online ondernemers. Affiliate marketeer Jennifer Kok weet als geen ander hoe je de bezoekersstroom naar je website snel kan laten groeien. Welke marketingtechnieken zijn effectief en welke methoden kun je maar beter achterwege laten? Met dit boek weet je binnen een uur precies hoe jij jouw online promotiecampagnes moet aanpakken en welke marketingmodellen goed aansluiten op jouw niche. Hoe kan ik nu eigenlijk echt geld verdienen met affiliate marketing en welke businessmodellen kan ik gebruiken om mijn conversie te verhogen?

Online Marketing strategie en tactiek, Jeroen Bertrams

Koop bij bol.com

Online Marketing strategie en tactiek van Jeroen Bertrams

Ook internetondernemer en marketingstrateeg Jeroen Bertrams heeft zijn sporen verdiend in de wereld van online marketing. Hij weet als geen ander hoe je een ijzersterke strategie kunt ontwikkelen en social media marketing op de meest tactische manier kunt inzetten, bij al je promotionele campagnes en commerciële communicatie. Binnen een week ben je een ware social media expert. Het boek Online Marketing strategie en tactiek geeft inzicht in hoe je snel betere resultaten kunt behalen en hoe je de verschillende marketinginstrumenten optimaal kunt gebruiken, voor het generen van meer traffic op je website. Dit boek is niet alleen een aanrader voor marketingmanagers bij grote bedrijven, maar zeer zeker ook voor de zzp’er die zijn producten en diensten, bij de juiste doelgroep onder de aandacht wil brengen.

Praktijkonderzoek in marketing en communicatie, Boudewijn Raessens.

Koop bij bol.com

Praktijkonderzoek in marketing en communicatie van Boudewijn Raessens

Dit boek is vooral geschikt voor studenten die praktijkonderzoek moeten doen voor hun opleiding op het gebied van commerciële communicatie. Praktijkonderzoek in marketing en communicatie geeft je de handvatten die je helpen om dat onderzoek op de juiste wijze aan te pakken. Wat is de beste manier voor het verzamelen van relevante data en hoe moet je die informatie nu precies analyseren? En hoe kun je die bevindingen dan vervolgens weer toepassen bij het ontwikkelen van een ijzersterke marketingstrategie? Dit boek is niet alleen geschikt voor marketingstudenten, maar zeker ook voor beginnende marketeers!

Principes van marketing, Philip Kotler

Koop bij bol.com

Philip Kotler: Principes van marketing

Wat wordt er precies bedoeld met de 4 P’s van marketing? Professor Philip Kotler is wellicht een van de meest vooraanstaande marketingexperts ter wereld en heeft verschillende succesvolle boeken gepubliceerd over marketingstrategie. Daarnaast heeft hij meerdere marketingconcepten ontwikkeld die vandaag de dag op tal van terreinen, door marketeers worden toegepast. Zijn boek Principes van marketing behandelt de vier fases van het marketingplanningproces. Hoe moet je data analyseren? Hoe zet je een effectieve strategie uit? Welke tactiek hanteer je daarbij? En hoe moet je de marketinginspanningen uiteindelijk evalueren, zodat je je doelen kunt bijstellen als dat noodzakelijk is? Ook wordt uitgebreid ingegaan op consumentengedrag, business-to-business communicatie en wordt uitgelegd hoe je precies marktonderzoek moet doen. Aan de hand van verschillende voorbeelden leer je hoe je een concept kunt ontwikkelen, dat aan de basis staat van je marketingcampagnes. Dit boek is onmisbaar voor iedere marketeer die zijn of haar vak serieus neemt!

Basisboek neuromarketing

Koop bij bol.com

Basisboek Neuromarketing van Eveline van Zeeland

Waarom gaan consumenten over tot een aankoop en door welke processen worden zij nu precies beïnvloed? Het Basisboek Neuromarketing van Eveline van Zeeland gaat dieper in op de manier waarop marketing en neurowetenschappen een wisselwerking met elkaar aangaan. Hoe reageert ons brein op al die duizenden commerciële boodschappen die we dagelijks voor onze kiezen krijgen? Hoe nemen we de wereld om ons heen waar? En welke rol spelen herinneringen hierbij? Bewust en onbewust wordt ons koopgedrag aangestuurd door alle informatie die we in onze hersenen hebben opgeslagen. Hoewel neuromarketing de afgelopen jaren steeds populairder is geworden, is deze ontwikkeling niet geheel zonder kritiek. Want in hoeverre mogen dergelijke geavanceerde marketingtechnieken eigenlijk worden toegepast op de alledaagse consument? Dit boek is niet alleen zeer geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals, maar eigenlijk voor iedereen die beter wil begrijpen hoe neurofysiologische processen in onze hersenen en ons zenuwstelsel, van invloed zijn op onze keuzes en in verregaande mate ons koopgedrag bepalen.

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).