Wat is een testimonial? De beleving van uw klant centraal!

Tevreden klanten

Testimonial

Er is gewoonweg geen betere reclame voor uw onderneming dan een klant die anderen vertelt hoe goed uw producten en diensten zijn. Hier kan geen enkele vorm van reclame tegenop. De kracht van een testimonial moet u dan dus ook zeker niet onderschatten. Ook als u producten of diensten levert aan zakelijke gebruikers, dan is het erg overtuigend als een deskundige binnen een bepaalde branche positief en vol lof over u vertelt. Een specialist uit een bepaald vakgebied spreekt de taal van de mensen uit die bedrijfstak, weet waaraan ze behoefte hebben en wat voor hen belangrijk is.

Een goede basis voor een effectief concept

Vakgenoten

De invloed van iemand uit dezelfde sector is erg groot. Een testimonial wekt vertrouwen en kan een goede basis zijn voor een concept voor een radiocommercial of een televisiereclame. Ook voor teksten geldt dat ze effectiever zijn als ze over mensen gaan. Consumenten zijn meer geïnteresseerd in andere mensen dan in abstracte begrippen. Een klant die anderen op enthousiaste wijze duidelijk maakt, hoe u zijn of haar probleem hebt opgelost, is voor u de beste reclame.

Authenticiteit

Echte getuigenissen

Onechte testimonials. Ik kom ze erg vaak tegen. Tineke uit Koog aan de Zaan die helemaal uit haar dak gaat omdat ze schijnbaar zo ontzettend blij is met haar nieuwe stofzuiger. Wat is schoonmaken toch een feest! Of Harrie dan, die met een big smile achter zijn fonkelnieuwe grasmaaier aansjokt. Hij prijst uw onderneming zo de hemel in, dat wij als consumenten bijna gaan geloven, dat Harrie in u de nieuwe messias gevonden heeft. Doe dit dus niet. Gebruik alleen maar echte testimonials van daadwerkelijke klanten. Consumenten die inderdaad heel erg tevreden zijn en dat graag willen delen met anderen. Die testimonial kan dan in een aantrekkelijke vorm worden gepresenteerd.

Casestudy testimonial

Best getest

Een eersteklas testimonial is de casestudy. Hierbij wordt de beleving van uw klant echt centraal gezet. Een casestudy laat duidelijk zien welke mogelijkheden uw bedrijf te bieden heeft. Ook wordt goed duidelijk gemaakt welke producten of diensten u levert. Uw klant vertelt zijn positieve verhaal en dat zorgt voor vertrouwen in u en uw onderneming. De eerlijke mening van uw klant, daar kan geen andere vorm van reclame tegenop.

Flushing Concepts kan u helpen met uw casestudy testimonial en het verhaal van uw klanten op een originele en prikkelende manier overbrengen op uw doelgroep!

Contact met Flushing Concepts!

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).