Wat zijn whitepapers? Spreek de taal van uw doelgroep!

Dé Conversietool

Specifieke prospect

Een goed geschreven whitepaper is een zeer krachtig middel om uw doelgroep te bereiken en richt zich op de behoefte van een specifieke prospect, waarvoor de whitepaper geschreven is. Met whitepapers kunt u uw potentiële klant laten zien dat u degene bent met wie ze zaken moeten doen.

Invloed op beslissers

Argumenten en voordelen

Het onderstrepen van de voordelen van uw producten of diensten is daarbij erg belangrijk. Door middel van meningen van deskundigen, technische informatie en het aandragen van argumenten, kunt u de consument duidelijk maken, dat u goed weet tegen welke problemen hij of zij aanloopt en dat u de oplossing in huis heeft. Whitepapers hebben enorm veel invloed op beslissers.

Relevante informatie

Help uw klant met zijn zoektocht

Een whitepaper mag niet zomaar een standaard commercieel verkoopverhaal zijn, maar heeft als doel het objectief delen van kennis en op gang brengen van een bewustwordingsproces. U moet uw klant helpen bij de zoektocht naar het beste product. Daarom is het belangrijk dat u informatie aanbiedt waarnaar hij of zij zoekt.

Gebruikt u de juiste tone-of-voice?

Leads van hoge kwaliteit

Afstemmen op uw doelgroep

Een whitepaper is hiervoor een prima marketingtool, want u kunt deze precies afstemmen op uw doelgroep. Het is bewezen dat whitepapers een sterk instrument zijn om leads van hoge kwaliteit te genereren. Dit geldt voor zowel uw online- als offlinetoepassingen. Flushing Concepts kan u hierbij helpen.

Wat zijn de voordelen van whitepapers?

• Genereren van hoge kwaliteit leads.
• Enorm veel kansen op het gebied van viral marketing. Diverse studies hebben aangetoond dat een goed geschreven whitepaper meer gedeeld wordt dan welk ander marketingmateriaal dan ook. 89% van de ontvangers deelt deze met iemand anders en 33% deelt hem met 3 anderen of meer. Dit leidt dan vervolgens weer tot meer leads en verkopen.
• Uzelf positioneren ten opzichte van de concurrentie.
• U kunt de whitepapers gebruiken op meerdere marketingplatforms.
• Ze geven een boost aan uw respons uit opt-in formulieren en landingspagina’s.
• Kunnen ingezet worden voor uw B2B– en B2C-sales.
• U kunt ze gebruiken voor contentmarketing als leadmagneet of uitdelen op beurzen, congressen en evenementen.
• Ook kunt u uw bedrijf introduceren door middel van een whitepaper en zo de eerste indruk maken.

Non-stop marketingtool

Virale eigenschappen

Wist u dat er online platformen bestaan die uw whitepaper direct kunnen promoten bij uw doelgroep? Op deze wijze kunt u nog betere resultaten behalen. Als we daarbij ook nog eens de virale eigenschappen in aanmerking nemen, dan kan uw whitepaper functioneren als een non-stop marketingtool.

Een professionele whitepaper spreekt de taal van uw doelgroep. Whitepapers van Flushing Concepts zullen snel R.O.I. voor u realiseren.

Contact met Flushing Concepts!

Flushing Concepts logo

Meld je aan voor de blogpost!
Met de blogpost van Flushing Concepts blijf je automatisch op de hoogte van de nieuwste trends op het gebied van sales copywriting en online marketing!
We hebben een hekel aan spam. Uw e-mailadres zal niet worden verkocht of gedeeld met anderen (afgezien van het marketing automation platform dat wij gebruiken voor onze e-maillijst).